Alexandru Sautner și Flavia Maxim, proprietarii restaurantului Oliveto by Caelia, ne vorbesc despre un concept nou, în care gastronomia italiană se împletește armonios cu influențele internaționale:
1. De unde a venit ideea acestui proiect gastronomic?
Proiectul Oliveto a pornit din pasiunea lui Alexandru Sautner (owner) pentru bucătărie și dorința sa de a implementa experiența dobândită în domeniu, dar și de a forma o echipa care sa duca mai departe conceptul, rețetarul și ideile pe care le dezvolta.
2. Ce tip de bucătărie ati ales pentru restaurantul Oliveto? Cum se evidențiază fata de bucătăriile din același segment?
Tipul de bucatarie: mediteraneana (fructe de mare, peste) cu influente italienești (paste, pizza, carne, deserturi). Meniul de la Oliveto se evidentiaza prin calitatea materiei prime, dar și a atenției pentru detaliu și elementele de fine dining pe care le conține. Furnizorii aduc produse din Grecia (peste), Croația (peste), Italia, SUA (carne), Uruguay (carne). Se utilizeaza produse bio, pentru ca felurile de mâncare sa fie sănătoase și sigure de consumat, inclusiv pentru cei mici.
3. Care credeți ca este secretul unui restaurant de succes?
Atât locația, ambientul, cât și personalul, pastrarea unor retete care s-au dovedit de succes de-a lungul timpului reprezintă un mix necesar pentru a avea succes în acest domeniu. În primul rând, consideram ca este important sa păstrăm un tip de mâncare clasica, simpla, gustoasa, folosind materie prima de calitate.
4. Care sunt criteriile de alegere a unui chef bucătar? Si cât de mult va ajuta un chef bucătar?
Profesionalismul, seriozitatea, atenția la detalii, dar mai ales aportul pe care acesta îl aduce în coordonarea echipei, astfel încât fiecare persoana sa aibă rolul potrivit propriilor skill uri, dar și în alegerea furnizorilor care exista pe piața.
5. Ce faceti pentru a fi la curent cu noile trenduri? Descrieți 2-3 dintre trendurile cele mai interesante din industrie.
Unul dintre trendurile actuale este organizarea de evenimente, mai ales seri cu muzica live, pe care restaurantul nostru le-a adoptat încă de la începuturile sale. În plus, organizam mese speciale cu ocazia zilelor onomastice, dar și evenimente corporate, pentru care pregătim un tip de meniu special adecvat cerințelor participanților.
În ceea ce privește mâncarea, unul dintre trendurile semnalate este legat de lejeritatea sosurilor, care se îmbină într-un mod armonios cu dish ul servit. De asemenea, diversitatea de antipasti care se pot împarți, mixa, degusta de clienți.
6. Cum va fidelizați clienții?
Credem cu tărie în sistemul de customer care pe care l-am dezvoltat. Practic, este mai mult decât clasicul customer service, pentru ca mergem mai departe cu serviciul fata de cei care ne trec pragul, încercând sa fim cât mai aproape de ei pentru a cunoaște dorințele, preferințele culinare ale fiecăruia.
7. Ce rol joacă prezența pe rețelele de socializare, activitatea constantă în dezvoltarea și promovarea unui restaurant în 2023?
La acest moment consideram ca este esențial sa avem o prezenta constanta în social media, pentru a putea comunica în timp real noutățile din meniu, dar și evenimentele pe care le organizam în cadrul restaurantului.
8. Cum a evoluat conceptul Oliveto de la deschidere de acum 2 ani (martie 2021) si pana in prezent?
Atentia la nevoile clienților ne-a ajutat sa creștem treptat, încercând sa ne autodepășim constant. Acest concept este păstrat în mare, însă aducem în permanenta îmbunătățiri în ceea ce privește dish-urile, dar și ambientul.
9. Ce planuri de viitor aveți?
Ne dorim sa păstrăm aceleași standarde înalte ale calității produselor și sa aducem mereu elemente noi, care sa surprindă plăcut clienții actuali și viitori de la Oliveto.