Meciul Angliei împotriva Iranului a avut o durată totală de 117 minute și 16 secunde, acest lucru datorându-se parțial accidentării portarului iranian Alireza Beiranvand care a suferit o contuzie după o ciocnire la începutul partidei. Acest lucru face parte însă și dintr-un efort concertat al FIFA de a reduce pierderea de timp prin monitorizarea mai precisă a timpului în care jocul este oprit, scrie BBC.
Tendința a continuat cu primul meci de marți, în victoria șoc a Arabiei Saudite în fața Argentinei, meci care a avut șapte minute de prelungiri în prima repriză, plus aproape 14 minute adăugate la sfârșitul celei de-a doua reprize.
Meciurile cu peste 10 minute de prelungiri au continuat, acest lucru întâmplându-se și la SUA – Țara Galilor sau Senegal – Olanda.
Motivele pentru care jocul este oprit includ accidentări, decizii ale arbitrului asistent video, înlocuiri, penalizări și cartonașe roșii, unii jucători amânând adesea în mod deliberat reluarea după astfel de incidente pentru a trage de timp, mai ales dacă echipa lor este în avantaj.
Președintele comitetului de arbitri al FIFA, Pierluigi Collina, a confirmat că al patrulea arbitru a fost instruit să țină evidența timpului pierdut în timpul meciului din cadrul turneului din Qatar, lucru pe care au încercat să facă și la Cupa Mondială anterioară din Rusia din 2018.
„În Rusia, am încercat să fim mai preciși în compensarea timpului pierdut în timpul jocurilor și de aceea ați văzut șase, șapte sau chiar opt minute adăugate. Dacă ai trei goluri într-o jumătate, probabil că vei pierde patru sau cinci minute în total la sărbători și la reluare”, a spus el reporterilor la un briefing înainte de turneu.
Abordarea a făcut furori pe rețelele sociale, unii fani ai sportului rege lăudând încercările FIFA de a limita pierderea de timp, dar alții consideră că aceasta duce la jocuri inutil de lungi.